Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Ładuję profile...
Ładuję profile...
Ładuję profile...
Ładuję profile...
Ładuję profile...
Ładuję profile...
Ładuję profile...
Ładuję profile...
Ładuję profile...
Ładuję profile...
Ładuję profile...
Ładuję profile...
W niedzielę zakończyła się kolejna, 12. edycja jednego z czołowych festiwalów muzyki elektronicznej w Polsce. Tak naprawdę, było super!
Krążek stanowi wyjątkową ucztę dla melomanów, jest dopracowany technicznie, wypełniony piosenkami z rewelacyjną liryką, poruszającą najważniejsze kwestie dnia codziennego.
Koncert kameralny i wyjątkowy, bo z nieliczną widownią, która przybyła na koncert. Jego wyjątkowość polegała, oprócz oczywiście wspaniałej muzyki, na tym, że zespół postanowił zaprosić publiczność na scene.
Balladowo-bluesowa forma połączona z rockową manierą to mieszanka wybuchowa i „recepta” na wyjątkowo dobry koncert w bardzo kameralnych wnętrzach, jakie zapewnia właśnie wałbrzyski klub A’propos.
Płyta poruszy zarówno tych, którzy lubią wymyślność i różnorodność , jak i tych, którzy bardziej cenią sobie prostotę połączoną z niezwykłą głębią przekazu.
Zapraszamy! 09.03.2014 Niedziela 17.00 Scena na Smolnej
na koncert, w którym indywidualna biografia zostaje przedstawiona na muzycznym tle epoki…
Celem zajęć Studia Piosenki jest ogólne umuzykalnienie poprzez pracę nad głosem, zdobywanie umiejętności wokalnych, umiejętności dotyczących pracy indywidualnej oraz pracy w zespole.
Zajęcia odbywają się w małych 2–3-osobowych grupach i obejmują ćwiczenia rozgrzewające aparat artykulacyjny, dykcyjne, rytmiczne oraz emisję głosu. Indywidualna praca z piosenką polega na zastosowaniu techniki wokalnej do konkretnego materiału dźwiękowego, interpretacji piosenki, opracowaniu ruchu scenicznego, pracy z mikrofonem. Uczestnicy zajęć mają możliwość sprawdzenia swoich umiejętności podczas licznych koncertów i występów scenicznych organizowanych przez DKŚ, jak również występów gościnnych w innych instytucjach kultury w Warszawie.
opieka art.: Aneta Figiel
gość specjalny: Edward Piega, którego biografia stała się kanwą opowieści
Dom Kultury Śródmieście (Scena na Smolnej)
to samorządowa instytucja kultury m.st. Warszawy – stwarza możliwość aktywnego spędzania czasu wolnego i samorealizacji w różnych dziedzinach sztuki i edukacji kulturalnej, takich jak: plastyka, taniec, muzyka, teatr, literatura, film, fotografia. Proponuje zajęcia artystyczne i hobbystyczne, koncerty, spektakle, wystawy, wycieczki, imprezy plenerowe (ArtPark, Grenadier).
Pracują tu zespoły teatralne, kabaretowe, taneczne i wokalne. Prowadzi także działalność wydawniczą („Tekstualia – kwartalnik krytyczno-literacki”). Ponadto wspiera inicjatywy kulturalno-społeczne na terenie Śródmieścia, współpracując z dzielnicowymi radami osiedli, stowarzyszeniami i społecznościami lokalnymi (Święto Smolnej, Hożarty, Kolędowanie na Smolnej, Dni Śródmieścia). Kwalifikacje pracowników animujących oraz instruktorów – wykształcenie kierunkowe oraz długoletnie doświadczenie – zapewniają wysoki poziom organizowanych wydarzeń kulturalnych i zajęć artystycznych. Różnorodna działalność programowa sprawia, że DKŚ, spełniając funkcje edukacyjne i animując życie kulturalne społeczności lokalnej, oddziałuje nie tylko na mieszkańców Dzielnicy Śródmieście, ale i całej Warszawy.
Dom Kultury Śródmieście powstał w roku 2001, integrując prace śródmiejskich klubów kultury, działających od ponad dwudziestu lat na terenie dzielnicy. W 2002 roku otrzymał nową siedzibę – część budynku przy ulicy Smolnej 9 (vis á vis Muzeum Narodowego), w 2008 lokal przy ulicy Kredytowej 6, gdzie powstały Pracownie Artystyczne; od 2009 roku pod ten ostatni adres została także przeniesiona Pracownia Mikromodelarstwa. Nowe siedziby pozwoliły na poszerzenie oferty edukacyjno-kulturalnej i rozszerzenie działalności w zakresie prezentacji dokonań kulturalnych.
Scena na Smolnej
9 ul. Smolna 9
(vis á vis Muzeum Narodowego, wejście od Al. Jerozolimskich 2) Miejsce to jest siedzibą dyrekcji i administracji DKŚ.
Znajdują się tu zarówno pomieszczenia biurowe, jak i sala widowiskowa, studio nagrań, kawiarnia i sala taneczna. Lokalizacja Sceny na Smolnej prawie w samym centrum Warszawy sprzyja łatwemu dotarciu na miejsce – samochodem, autobusem lub tramwajem, a nawet kolejką podmiejską.
Miejsce to tętni życiem od rana aż do momentu zakończenia ostatniej imprezy albo zajęć, często nawet do 22. Sala widowiskowa z profesjonalnym nagłośnieniem i oświetleniem, widownią na 85 miejsc oraz studio nagrań pozwalają na organizowanie i dokumentowanie występów teatralnych, koncertów, seansów filmowych, pokazów, aukcji na cele charytatywne. Sala widowiskowa jest też regularnym miejscem prób zespołów muzycznych, tanecznych i teatralnych DKŚ oraz grup artystycznych z nim współpracujących.
Kawiarnia przy Smolnej 9 to zarazem powierzchnia wystawiennicza, gdzie prezentowane są stale ekspozycje o różnej tematyce i wykonane w przeróżnych technikach. Wystawiamy prace autorstwa zarówno godnych uwagi debiutantów, jak i artystów z uznanym dorobkiem, profesjonalistów i amatorów. Ponadto w kawiarni, która pełni także funkcję foyer, zapewniamy możliwość korzystania z codziennej prasy, tygodników i książek.
Istnieje również możliwość skorzystania z Internetu na zasadach opisanych w regulaminie. Można tu przyjść nie tylko na imprezę repertuarową, ale w ciągu dnia – aby napić się kawy czy herbaty, porozmawiać, a nawet odrobić lekcje, czekając na zajęcia artystyczne.
Warto dodać, że budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych, a jeżeli mimo wszystko znajdzie się jakaś bariera architektoniczna – na pewno któryś z dyżurnych pracowników pomoże ją pokonać.
Spektakl taneczny
24 listopada 1991 roku ucichł na zawsze jeden z najbardziej niepowtarzalnych i niezwykłych głosów na świecie. Tego dnia, po długiej i ciężkiej chorobie, zmarł Farrokh Bulsara, czyli Freddie Mercury – charyzmatyczny wokalista i frontman zespołu Queen – miał 45 lat. Zasłynął z charakterystycznej i niezwykłej dla rockowych wokalistów barwy głosu oraz skali, która obejmowała trzy oktawy.
fot. Dominik Kotowski
Muzyka Queen od początku, czyli od 1970 roku odznaczała się różnorodnością brzmienia sprawiającą, że zespół trudno jest przypisać do konkretnego stylu.
Charakterystyczne dla zespołu są też wielowarstwowe aranżacje, harmonie wokalne oraz aktywny udział publiczności podczas koncertów. W 2007 Queen został uznany przez słuchaczy BBC Radio za najlepszą brytyjską grupę wszechczasów.
Queen przez cały okres swej aktywności zachował stabilność składu: John Deacon, Brian May, Freddie Mercury i Robert Taylor.
Mercury od początku przywiązywał dużą wagę do swojego wizerunku, co było powodem zmiany nazwiska z Bulsara na Mercury. Uważał, że nowe, nawiązując do rzymskiego boga, lepiej pasuje do gwiazdy muzyki, którą zamierzał zostać. Był silnie przekonany, że ma mu-zycznemu światu wiele do zaoferowania, chodził w rzucających się w oczy strojach, które sam projektował. Na scenie pojawiał się w kostiumach z głębokimi wycięciami i falbanami, a także pokrytymi cekinami.
Nie unikał makijażu i malował paznokcie lewej dłoni. Ulubionym instrumentem Freddiego Mercury'ego był fortepian, napojami szampan (Vintage Crystal) oraz wódka z lodem, marką papie-rosów „Silk Cut Mild” (żółta paczka), kwiatami azalie i frezje, kosmetykami „Lancaste”, filmem „Pół żartem, pół serio”, pisarką Beatrix Potter, a aktorem Timothy Dalton.
Spośród muzyków Mercury najbardziej cenił Jimiego Hendriksa, The Jacksons, Johna Lennona, Lizę Minnelli, George'a Michaela oraz Arethę Franklin.
Szczególnie podobały mu się prace malarskie Salvadora Dali. Na cześć wokalisty jego imieniem i nazwiskiem nazwano gatunek żółtej róży oraz gwiazdę w gwiazdozbiorze Kasjopeja.
Spektakl ma oddać różnorodność i niezwykłość osobowości Freddiego Mercurego, pokazać jak złożoną i niepowtarzalną był osobą. Jego charakterystyczny głos, zachowanie na scenie, pomysł na wizerunek czy muzykę są, były i będą nie do odtworzenia. Dla Freddiego życie było czarno/białe lub kolorowe, ale nigdy szare.
Choreografia: Izabella Borkowska inscenizacja: Darek Sikorski wyst.: Aldona Banasiuk, Robert Besala, Sara Bocheńska, Marta Domagała-Witkowska, Anna Domosławska, Marta Gajuk, Olga Gościniak, Filip Gutowski, Zuzanna Rytka, Agnieszka Skrzyszewska produkcja:
Dom Kultury Śródmieście, Warszawa
odbędzie się
15.03.2014 o 19.00
16.03.2014 o 17.00 Scena na Smolnej
Grupa AtmAsfera jest zaskakującym zjawiskiem na scenie ukraińskiej. Zespół gra wielostronną muzykę etniczną, zawierającą elementy folkowe pochodzące z różnych krajów świata, z ukraińskimi i angielskimi tekstami w połączeniu z językiem starożytnym.
Grają muzykę z pogranicza folk, indie, world music, etno-fusion, z wykorzystaniem m.in. elementów rocku, funku, punku, reggae, jazzu oraz w połączeniu z formami klasycznej i współczesnej muzyki, improwizacjami.
mat. promocyjny wykonawcy
Repertuar AtmAsfery to kompozycje własne, oparte na oryginalnych tekstach. Dla AtmAsfery gatunek muzyczny jest tylko narzędziem do stworzenia odpowiedniego klimatu w piosence. Muzyków cechuje niezwykła otwartość, wciąż poszukują nowych form wyrazu, a to sprawia, że każdy koncert jest niepowtarzalnym wydarzeniem, któremu oddają się całkowicie, aby wytworzyć „atmosferę” wzajemnego kontaktu z publicznością.
www.atmasfera.com/pl
www.facebook.com/atmasfera
Inni o twórczości AtmAsfery:
„Zespół AtmAsfera z Ukrainy łączy elementy rockowe, funkowe i hardrockowe z prostotą i naturalnością muzyki ludowej. AtmAsfera ma bowiem inspiracje etniczne, ale puls funkowy, i do tego ostry rockowy sznyt.” – Carrantouhill
„AtmAsfera To World Music, które przemawia zarówno do serca jak i do intelektu. Może trafnym byłoby porównanie z Dead Can Dance?” – Wojciech Ossowski – Polskie Radio Trójka
wyst.: Nastya (wokal, flet), Yulya (wokal, klawisze),
Andriy (wokal, mandolina, gitara elektryczna, saxonette),
Andriy (gitara basowa, wokal wspierający), Timur (bębny, darabuka)
23.02.2014 Niedziela 20.00 Scena na Smolnej wstęp wolny